Search

.

Content

Tentang blog

Ini adalah blog peribadi saya. Segala pendapat yang dinyatakan adalah idea dan rekaan saya sendiri. Jangan menganggap bahawa anda mengenali saya kerana anda membaca blog ini secara kebetulan. Diharapkan anda menghormati sy dan tidak menjadi penyiasat psiko. Semua pandangan atau pendapat yang ditulis dalam blog ini adalah peribadi dan milik sy sepenuhnya. Sy berhak mengawasi agar menghormati sensitiviti, agama dan politik.

Terima kasih,
Hazlynda Kushairi


#Chanteks

Sunday, 7 February 2010

Abah sudi tak jadi wali saya nanti?

Hurm. Entry kali ini menyentuh skit perasaan saya, cheh, tapi siyes sy tersentuh seketika sewaktu pandu pulang ke rumah. Hari ini kite ke rumah arwah nenek sebelah abah kite. Memang arwah nenek n datuk sebelah abah dah lame meninggal dunia, mase sy belom sempat ke dunia lagi. Sekarang rumah pusaka di Gombak tu didiami oleh pakcik dan makcik kite. Kamu mesti herankan nape kite ke sane?

Sebenarnye, kite dah lame hidup dan membesar dengan bonda tercinta. Dari kechik hingga umur 15thn je kite berkesempatan jumpe abah kite setiap hujung bulan hehe - untuk amek nafkah. After that, kite tak pernah jumpe abah kite hinggalah ke harini ini. Kite memang selalu ke rumah arwah nenek sekali setahun hehe sebab kite pon bukannye rapat dengan family abah, even mama pon same. Since divorced, she loves the way she leads our way of life. Simple and happily - bonda tak perlu kawen laen sebab kite kan dah ade (= Sumpah, hidup kami sangat bahagia.

Ape yang buat sy tergerak hati nak ke rumah gombak adalah kerana sy perlu mencari abah sy. Sy tidak macam kamu semua, ade wali untuk diwalikan nanti waktu kawen. Sy tau banyak prosedur yang haros diambil kire sebelum tarikh nikah dan prosedur-prosedur laen untuk meminta wali hakim je. Yang penting, sy akan usaha untuk menjejaki abah sy. Abah keje ngan MAS, dulu mase zaman keje, abah keje bawah pak uda kite, so kite tau la gak perkembangan hidup abah kite. Since pak uda dah pencen *sigh* taktau langsung pasal abah. Bagaimanakah abah? Dimana abah? Sehatkah abah? Semua tu dalam benak fikiran sy. Setiap tahun kite tak pernah lupe birthday abah kite - kite ingat sebab mama yang bgtahu dolu-dolu. tapi kite tak macam kamu, kite tak pernah celebrate father's day nor his birthday.

Mase pulang tadi, family abah memberi harapan baru pada sy. Sepanjang disane tadi, banyak sangat cerita yang mereka nak sampaikan. Paling menyentuh perasaan, bile kite dapat tau yang 2 minggu lepas abah ade datang ke sane - abah kite dok kat Nilai sbb mase tu die kene keje kt KLIA. Then abah tetibe tanye family die tentang saya seperti "kat mane lynda sekarang?" "sehat ke tak die?" " dah keje ke belajar lagi?" "dah kawen ke belom?" tetibe aunty menyampuk "boy (okeh boy adalah panggilan utk abah dlm family sebab die anak bongsu) nanti lynda kawen die pasti datang cari boy sbb kamu kan wali die." abah jawap "yelah kak, sy wali die. nak ke die jumpe sy dan sy jadi wali die?" Ya Allah................. ketika dan saat itu jugak, hati sy jadi sayu. Abah, abah tau tak, kite tak pernah rase ape yang kite rase skang. Of course i want you to be my wali. Itu saat indah n bahagia kot bile tgk abah kite salam nikah ngan bakal suami kite.

I just can't wait for this coming tuesday - birthday abah kite, will call and suprise him. Mesti die terkejut. then i will propose him "Abah, sudi tak abah jadi wali saya nanti?"

28 komentar:

Anonymous
at: 7 February 2010 at 23:25 said...

entry ko meyedihkan:(anyway he is still your dad.hargai dia semasa dia ada.aku doakan yg terbaik utk ko betbet
- aween-

Azidah ali says:
at: 7 February 2010 at 23:43 said...

insyallah....linda jg diri k...sedih lak...

♥♥relyza♥♥ says:
at: 7 February 2010 at 23:45 said...

touching tetiba...
insyaALLAH, dia akan walikan anak perempuan dia. abah mana tak sayang anak rite...
hukhukhuk...tiba rasa nak nangis

NahWaL says:
at: 7 February 2010 at 23:51 said...

ala lynda, sedehnya, aku ingatkan ko kata abah ko dah takda tu abah ko dah 'tiada'. aku tak berani la nak tanya lelebeh. But i hope after this he'll be a bigger part of ur lives eh? chin up chika.

Nad Nazira says:
at: 7 February 2010 at 23:52 said...

dear..so touchingla..i dun't know..sayu la..rase nak berair je mata bace entry ni. u re so strongla babe, sebab u can handle this complicated situation positively..and salute ur mum coz she besarkan u dengan memikirkan bende yang baik2 tentang abah u..i guess la..sebab u takde simpan dendam or bad things bout him, kan..

i doakan semoga u dapat jumpe abah u..then boleh settle cepat2 prosedur kawen yang leceh-leceh itu..
:P

nur says:
at: 7 February 2010 at 23:57 said...

aww...entry yang sgt touching. i doakan semuanya berjalan lancar ok. take care xx

Nurulhuda|Adlie says:
at: 8 February 2010 at 00:01 said...

aah aku pun sama mcm nawal, pun tak sure ye ke tak pasal ayah ko, lynda ayah ko pun tergerak kan tanya pasal ko nak kawin ape sume, nampak la bonding tu kan, dia mesti mcm boleh rasa ko nak dah kawin, insya Allah, dia masih amik berat, and insya Allah dia jadi wali ko lynda.. :)

*nina ismail* says:
at: 8 February 2010 at 00:06 said...

weh sayangku..ko wat aku nak nangis jek.. :(

*nina ismail* says:
at: 8 February 2010 at 00:07 said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous
at: 8 February 2010 at 10:08 said...

weeyyyy~
sedey sgt ney story mory ko babe...
neway sure ler dier nak..
nnt prpose 2 jgn drama lebey2 k..
hepi 4 u babe

xoxo
aen kiut
=P

syanaim says:
at: 8 February 2010 at 10:57 said...

::babe..do sad ok..anything can be done..jumpa..mgkn ader hikmah utk smuanya::

FareeZan says:
at: 8 February 2010 at 11:18 said...

sedih dowh!!
insy.abah mane xnk jadi walila..
tingat mase zaman uitm dl.. *bsn* hehehe. ujung bulan je dida kayo!! npk,abh ko xpenah lupe ko kan.
g la jmp ok!

intan kurus
at: 8 February 2010 at 13:36 said...

sedihhhhhh!!!!!jiwa wanitaku tersentuhhhh...iskk.

sophisticated bridezilla says:
at: 8 February 2010 at 13:46 said...

AWEEN :
tak bermaksud nak buat korang sedeh. sumtin to share. betul babe, he's my abah, my one and only abah. doakan yang terbaek utk aku k. tq ♥

KAK IDA :
insyaAllah. amin. mudah-mudahan kak. thanks kak ida.

RELYZA :
dun cry k. nanti sy nangis lagi. takmo takmo. betul ckp kamu, abah mane tak sayang anak - hopefully abah sy tau perasaan sy. thanks babe ♥

NAWAL SAYAM :
eh, no prob babe. jgn nak rase sebe salah lak ngan aku. cheh. sbb tu semlm aku tak on ym. hormon tak stabil. haha. hopefully abah aku nak jadi wali aku nanti. insyaAllah. thanks babe ♥

harzharun says:
at: 8 February 2010 at 13:46 said...

dear....br i fhm ur feeling dlm mcari wali...sbb i xberada dlm situasi mcm u...masa i gi kursus kawen, i cam boring plak sbb hampir semua pnceramah duk tekankan sal wali..xnak ada yg salah amik wali...now i undestand..ada yg hidup dgn mak je mcm u..anyway dear, nnti buat surprise plg best tuk abah u tau...apa2 pun dia tetap abah u..u lahir ke dunia, kenal erti hidup sbb dia..gud luck dear!!!!

sophisticated bridezilla says:
at: 8 February 2010 at 13:59 said...

NAD :
dear, tq so much. i pon salute my mum for the rest of my life. u'r rite, bonda tak penah influence bad things bout my abah. she's a nice lady. appreciate her so much. mungkin tade jodoh antare mereka and i really understand. insyaAllah babe, i hope pon abah i nak walikan. or else, nak kene publish la itu la sign borang inilah - PENAT & LECEH
thanks nad ♥

SIS NUR :
thanks for ur doa. all the best for ur upcoming wedding ek. take care.

HUDA SAYAM :
no worries babe. ko n nawal takyah nak sebe salah okeh? aku dah okeh skang cume payung lace tu je yg aku emo lagi hahaha. thanks babe doakan yang terbaek utk aku. aku pon wish abah aku dapat walikan aku nanti. thanks babe ♥

NINA SAYAM :
babe, ko paling memahami. thanks babe for being with me all my life ♥ ♥ ♥ jage diri + baby okeh?
psstt.... dah de blog? welkam ibu!

sophisticated bridezilla says:
at: 8 February 2010 at 14:06 said...

AEN KIUT yek! :
thanks babe. ko lagi la paham sgt pangai aku n abah aku, nak lak time nafkah tak masok lagi. hehe. skang ni dah besor, baru aku sedar nilai seorang abah. mak? laghi la bergande-gande!

NASHA :
inysaAllah babe. aku pon nak yang terbaek utk abah aku. hopefully die akan dtg time nikah aku. amin.

PAJIJAN MOK :
haish, bukan hindustan okeh? takde guling2 haa.... tapi sorry la babe aku tak niat pon nak buat korang sedeh sbb aku pon nak share feelings aku ngan semua. hopefully abah aku nak walikan aku nanti. kite doakan ek. amin.

INTAN KURUS :
u tak perlu tersentuh2 laghi okeh? dah kawen dah. sonang hati babe. hehe. jage suamimu okeh ♥

HARZ :
hopefully babe. i belom pegi lagi kusus - next week, insyaAllah. memang bab wali i kene dengar teliti. byk sgt prosedur tu yang leceh. ade yang lagi malang dr i sebenarnye seperti yang tak jumpe and taktau langsung mane abah/bonda mereke - lagi kesian. thanks babe sbb memahami.

kelipkelipchumel says:
at: 8 February 2010 at 21:46 said...

entri kamu sgt tacing la bebeh..kamu mmg taf.smoga Tuhan makbulkan hajat kamu..n opkos ayah kamu akan sudi jadi wali kamu..insyaAllah..

sophisticated bridezilla says:
at: 9 February 2010 at 00:00 said...

BAYU
thanks babe. mudah-mudahan termakbul doa kekwn. aku pon mengharap yang same. itu hadiah kawen paling istimewa nanti. amin.

hanidiyu says:
at: 9 February 2010 at 22:48 said...

dear lynda,
air mata kita dah macam waterfall sbb kamu.

im sory 4 u.. but, now will b better rite?
=]

sophisticated bridezilla says:
at: 9 February 2010 at 22:52 said...

HANIDIYU :
babe, thanks for ur concern. alhamdulillah abah sy reply sms sy. insyaAllah moda terbuka pintu hati die utk jadi wali sy. thanks dear ♥

eika says:
at: 24 August 2010 at 13:34 said...

lynda.. entry awak sgt menyayat hati.. buat saya nanges T_T saya rasa saya faham apa awak rasa but not 100% sebab saya masih jumpa papa saya.. but deep down sikit sebanyak i faham.. mungkin kisah saya tak mcm kisah awak tapi ada lah sipi2.. by the way, be strong.. saya sgt kagum dengan awak!

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 24 August 2010 at 19:55 said...

EIKA :
no worries babe. sy taktau ape kesudahan cete sy ni. InsyaAllah ade rezeki, Abah akan walikan sy. Kite rdha and berserah je. Will see how. Tengs babe (=

eika says:
at: 24 August 2010 at 23:07 said...

babe.. be strong.. takpe.. hidup mmg cani, ada ups n down.. saya pun berserah je.. dun be sad, everything happen for a reason, hadapi dengan senyuman k :)

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 25 August 2010 at 16:37 said...

EIKA :
so true babe. im always fine as long as bonda is there next to me. syurga bawah tapak kaki ibu :D tengs babe!

eika says:
at: 25 August 2010 at 22:03 said...

betul~ we have to be strong for our mother sake~ kalau kter lemah sian mak kter :) np.. my life pun tak sempurna mana but its life :)

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 26 August 2010 at 20:00 said...

EIKA :
it is so called life kan? takleh nak deny. takdir namenye. redha and berserah. semoga kite dapat jage bonda kite dgn baek okeh babe :D

Melati says:
at: 6 January 2011 at 10:14 said...

Lynda, i baru baca this entry.
Airmata I dah nak berjurai dah, sedih entry ni ;'(

tapi dah lepas pun kan,.

i can feel u & ur mom memang wanita yang tabah, take care

Stalking Me!

Kamsahameeda!

Spread the love

"Spread love everywhere you go: first of all in your own house. Give love to your children, to your wife or husband, to a next door neighbour... Let no one ever come to you without leaving better and happier. Be the living expression of God's kindness; kindness in your face, kindness in your eyes, kindness in your smile, kindness in your warm greeting."

by Mother Theresa

RH Pre-Wedding

RH Pre-Wedding
We enjoyed the moment! Just smile and the pictures will be awesome!

RH Engagement

RH Engagement
It was in year 2009. A small celebration between two families :)

RH Wedding

RH Wedding
Our experience working independently for the big day which fell on a very auspicious date, 1.1.11 *smile*

RH Saranghae

RH Saranghae
A story of our humble abode.

RH Travelogue

RH Travelogue
“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” – Ibn Battuta

Tabung Gajah

Inspirations

Buddies

They blog on weddings

They call me, Lunda.

The Writer

My Photo
hazlynda kushairi
Nama pendek, Lynda ;)
View my complete profile

Alhamdulillah

Alhamdulillah
Terima kasih, 4Weddingku!

RH Journey

Daisypath Anniversary tickers

February 2016

February 2016
We are featured in Impiana February 2016

June 2011

June 2011
We are featured in Pengantin June 2011

May 2011

May 2011
We are featured in Pengantin May 2011

April 2011

April 2011
We are featured in Pengantin April 2011

March 2011

March 2011
We are featured in Pengantin March 2011