Search

.

Content

Tentang blog

Ini adalah blog peribadi saya. Segala pendapat yang dinyatakan adalah idea dan rekaan saya sendiri. Jangan menganggap bahawa anda mengenali saya kerana anda membaca blog ini secara kebetulan. Diharapkan anda menghormati sy dan tidak menjadi penyiasat psiko. Semua pandangan atau pendapat yang ditulis dalam blog ini adalah peribadi dan milik sy sepenuhnya. Sy berhak mengawasi agar menghormati sensitiviti, agama dan politik.

Terima kasih,
Hazlynda Kushairi


#Chanteks

Wednesday, 5 May 2010

lacey wee shoe *woof*

WHAT'S UR PICK?


THIS IS WHAT I PREFER....

of course lah white wedding shoes! usah ditanye lagi (=


We need this. Absolutely! Even Cinderella needed a new pair for her wedding. For our wee-day, of course, im so sure about this, we wanna look gojes from your bridal hair to your bridal feet kan kan kan? There are many diff type of shoe such as a peep-toe, pump, ballet flat, or flip-flops that will make our feet long for the best moment in our life.

JIKA anda tidak mahu tumit kaki anda pecah dan merekah, tumit kasut paling ideal adalah dua setengah inci hingga tiga inci dan mungkin ia dapat membantu mengekalkan kehalusan kulit kaki anda, katanya.

TAPI jika anda tetap mahu bertumit tinggi, pastikan ia tidak disarung melebihi enam jam sehari. Jadi, simpanan sandal leper atau selipar wajib ada di pejabat atau di dalam kereta. Selain masalah tumit, ada individu mempunyai kaki berbentuk lebar sehingga menyukarkan mereka memilih kasut.

JIKA ingin membeli kasut bertutup, beli satu saiz lebih besar daripada saiz yang selalu dipakai atau cuba berjalan dulu sebelum membeli. Kaedah ini sangat penting bagi mereka yang mempunyai kaki yang lebar serta agak berisi kecuali jika kaki anda bersaiz biasa.

- PEREKA KASUT, Rozeeyadi Abdul Manan


Hari tu, lupe bile, i guess, 3weeks ago, after wedding Acik, kami ke Maju Junction, nak ke Lagenda - setelah disaran oleh Sarah, segere sy ke sane *hehe* Opposite Lagenda, there is a shoe shop yang dibuka utk tempahan kawen. Go and check ek. The sales guy's name is Ashraf, lembut skit orangnye tapi peramah. U choose the material, shoe and color. They will do it for u. Harge? Very reasonable, the range of RM100 - RM200. Sebarang pertanyaan dan kemusykilan, sila email sy ek?

**hapdet : GAVY name kedai itu. hehe thanks huda**

I have few options on my mind. Here we go, one, two, three... GO! Sorry ek, byk lacey (=





i heart this type of shoe. sangat classy.


yaya, kak ya mesti suke lace hitam ni kan?


this is what i prfer, wedges. Sangat comfortable.
Even i'll go for wedges to work.

I LOVE THIS ONE!

...... AND THIS ONE!

Owh yes, this is for my sweetie pie, alalalalalalala mengade-ngade sy nih. I wanna find sumtin like this (=



all sources from abg gugels (=


27 komentar:

farahfatihah says:
at: 5 May 2010 at 11:48 said...

babe..lawa2 semuanya!!!! ai suka yg nampak jari..leh nampak inai2 gitu heheheh sexy!!!!

.:Mrs. Engineer:. says:
at: 5 May 2010 at 11:51 said...

waaa...cantik2... :)

yooryn
at: 5 May 2010 at 11:52 said...

salam my dear,
mtk tny.. kedai kasut tu dlm maju junction ke? sbb i tgh tercari2 kasut custom made... if u ta kesah share wif me info kedai tu...wat do u mean legenda? kedai ke hotel ke... sowi...byk tny...
anything email me at yoorinna@yahoo.com
tq dear

i.am.diana. says:
at: 5 May 2010 at 11:57 said...

lynda,

tips to choose kasut tertutup tu mmg betul sgt2.. i selalu beli cukup2 saiz kaki, then bila pakai habis melecet.. x sukerr!

and lacey shoes ni mengancam la.. ahaha *yang ni i sukerrr*

FareeZan says:
at: 5 May 2010 at 12:06 said...

kaki ko kan cantek pakai pe pon dr dl..uhuk. pump shoes ade x bebi?

NahWaL says:
at: 5 May 2010 at 12:20 said...

keempat sangat santek! lain dari lain! weh aku nak gelak ngan ashraf tu. gile comel gelak dia

sophisticated bridezilla says:
at: 5 May 2010 at 12:34 said...

FF :
kite pon suke yang nampak jari hehe sbb sexay.....!! betul kate kamu, nampakkan inai kite yg cantek n mahal tu =p

YANIE :
cantekkan? sy rase kalo leh buat sendiri, nak je tampal lace tu sendiri. haish~

YOORYN :
kite dah email kat kamu. segere dengan pantas check okeh *wink*

DIANA :
exactly babe, selame ni tak penah nak bace tip2 gini. kali ni nak prepare for big day, i came across that comment, tu yg teros copy paste *hehe* to share with others *wink*

BEJAN :
pump shoes tade la babe. ko kene pakai heels, baru same rata same tinggi ngan ed *hehe* cube test 1 2 3.

NAWAL :
a'ah weh, aku pon suke. sangat classy ek? mcm dlm cete omputeh dolu kale. ashraf?? aku suke die gelak time aku bialng "kem salam kat bunga cinta lestari" hehe mesti die dah ss dah tuh~

Sarah Abd Rahim says:
at: 5 May 2010 at 12:47 said...

Haaaaa.. Kedai depan tu kan? Kitorang pun ada singgah kat sana gak. Tapi macam tak worth it nak tempah masa tu cos i needed silver ones to wear with both my outfits. Tapi workmanship and pricing diorang memang not bad!

I ♥ the 3rd and 4th shoes from top babe.. Sangat cantik!!

sophisticated bridezilla says:
at: 5 May 2010 at 12:57 said...

SARAH :
thanks to u babe sbb post entry pasal beading Lagenda. Aku ke sane teros tu yg singgah kedai kasut tu, not bad gak. As long as aku leh design ape aku nak.

I love the 4th one the most!

Eh, mane kau di fesbok?

Sarah Abd Rahim says:
at: 5 May 2010 at 13:00 said...

Eh, Lagenda apa cerita babe? Dah dapat quotation dah?

Aku juga sangat menyukai the 4th one tu. It looks super classic. Vintage!

Ada laaaaa.. Tapi kalau kamu nak chat, YM je. Aku online, cuma invi jeeeee.. ;)

Nurulhuda|Adlie says:
at: 5 May 2010 at 13:06 said...

aku dah buat kat gavy, yay! test 1 dulu tgk, mari kita lihat hasilnya nanti, haha, mari mari, aku pun tak bape yakins lynda dan ss, pasal ntah jadi ke tak.. asyraf tu kene pandai handle wei, dia amik order rina agak cincai, bukan cincai ape la, dia suka bg suggestion yg mcm ko actually taknak tapi akan terbuat sg dia convinced gegila.. pastu tak tulis pape sgt pun detail kasut kita, just ye ye je kan je ape kita ckp, pstu asik kata cantik cantik, dah la detailing kasut dia mcm2 wei, itu ini, jangan tak ingat sudah..

pastu aku nye dia buat mcm tu aku terus bak sini pen, aku tulis sume detail order aku, tapi aku punya straight fwd kasutnya.. haha tgk je lah nanti okay.. kalau okay baru aku recommend kat suma org, haha.. tapi kan kalau custom buat 3 kasut dia bagi myr100 satu kasut, bargain gak lah.. :)

pape kita tgk nanti, hihi

sophisticated bridezilla says:
at: 5 May 2010 at 13:29 said...

SARAH :
belom amek lagi babe. nanti aku ke sane bersame bonda n uncle. kene dok berbincang. dat day aku pergi, designer die pergi pasor malam boleh? hehe =p

HUDA :
lahhhh.... yeke? aku sajes kedai ni kat cousin aku yang coming soon nak kawen nih, so far, aku tgk okeh gak buatannye tapi cousin aku suh die buat kasut je, deco kat kasut die buat sendiri, aku try pakai, kasut die agak comfortable. final execute (without deco/brooch/etc) ok - not bad with the range of price die bagi.

cross fingers. hope ko punye okeh. lets go and check!

intan kurus
at: 5 May 2010 at 13:40 said...

lynda, no 4 cantik, ala2 Marie Antoinette.sukee.=)no 5, kalu lace die putih and hitam sgt sexy.cantiiiikkk

sophisticated bridezilla says:
at: 5 May 2010 at 13:47 said...

INTAN :
eh, aku panggey ko intan skang? hehe betul la babe. aku sangat sukeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee #04 tu. sangat vintage n classic. #05 tu macam #06 gak ek? b&w hehe

Sarah Abd Rahim says:
at: 5 May 2010 at 13:47 said...

Ahahahaaa.. Si Oscar tu memang suka merayap. Kluar makan la, isap rokok la, ni la, tu la.. So dengan dia tu satu je, MAKE SURE kalau nak datang tu, call dia dulu. Once dia dah tau you're coming, no hal..

Tapi in my opinion, kalau dia lambat pun: his designs are worth waiting for.. ;)

idayusof says:
at: 5 May 2010 at 13:52 said...

wahhh, awat la x tau kewujudan kedai kasut ni sebelum ni?

aaa, kalau pakai kasut bertutup, acik rasa x ley pakai lelame kot. sakit kaki (kat jari2 kaki tu) sbb tersepit.

lagi2 kalau nak pakai berjam-jam. pastikan selesa okei!

sophisticated bridezilla says:
at: 5 May 2010 at 13:58 said...

SARAH :
yes bosh! i will. nanti aku call die. assistant die mintak email aku. kau jgn jeles, siap nak kawan ngan aku kat fesbok! haha tapi tade pon die add aku. cheit!
aku rase, selesai bab pindah umah, aku akan cargas cari barang kawen (=

ACIK :
hehe betul babe, kite pon nak pakai yg terbukak depan, nak tunjuk inai kite yang cantek hehe gile perasan ai nih.
kene cari yang selese sbb nak pakai berjam-jam, mcm kite naek train dr kelana jaya ke terminal putra (= betul tak?

NahWaL says:
at: 5 May 2010 at 14:29 said...

besnya uda! nanti aku bawak ko. sebab taknak tergoda. HAHA. tak sabar nak tengok ah!

Nurulhuda|Adlie says:
at: 5 May 2010 at 14:54 said...

haha, wei wei, okay kasutnya, tapi laki bunga citra tu lahai pening k.long nak layan tau! kekwat please nokkkk!! tapi dia baek hati, layan je, nak kasut tu kasut ni.. cuma amik order aku tak paham, ria buat 2 kasut, totally diff, tulis pun tak!! tulis2 cakar ayam conteng2 sana sini, aku pun tak paham.. so agak merisaukan, pastu dia ada suka satu kasut, mmg org mcm dia aku tau suak mcm tu, haha 1000x suh rina buat yg tu, wakakakakaka, sakit perut aku tgk.. very the tau dia tu..

so takpe untuk korang nanti tgk kasut aku dulu camne, kalau ok kita buat ramai2, proceed, aku actually nak tgu rina punya tp takpelah try 1 dulu, yaya pun dah kasi design, buat 3 kasut, so aku 2, rina 2, ko lynda? nawal? mintak discount, skrg dia kasik 100 sebab kira order 6 la campo ngan yaya.. haha :)

Moose says:
at: 5 May 2010 at 16:02 said...

yaya ade bagitau kedai gavy tu. aku tanya yaya, klo feeling2 nak kasut ala2 christian louboutin boleh? die cakap ala badgley mischka pun orang tu boleh buat. hiks!

oh btw, nak pegi lagenda tu jugak! designer kedai tu si oscar tu je ke? mamat tu dahla tengah deman sekarang. so kedai tutup issit?

Sarah Abd Rahim says:
at: 5 May 2010 at 16:20 said...

Tumpang menyibuk jap ye Lynda.

Moose: Yup. There's only one designer and yes his name is Oscar. But usually walaupun dia sakit, kedai tetap buka. Cos Oscar designs the baju's, a chinese lady (the boss) takes all the measurements and does the tailoring and two Punjabi ladies do the beading there.

They've also some temp staff that help around the boutique..

kay kamal says:
at: 5 May 2010 at 21:16 said...

omg omg.. can i have the details of the shop too *starry eyed*

kay_alia@yahoo.com

cik yaya says:
at: 6 May 2010 at 13:22 said...

HAHA
oscar gosipp kt aku pasal asyraff tu oke.
ade ke patut masa aku tgk lepak kt lagenda, si aysrap ni belari2 sampai depan eskelator pastu jerit2 tak behave segala.
oscar:helo, boleh tak dewasa sikit.
haha..aku gelak je..tp cm potong sket nk p gavy.
but everyone, the kasut are comfy!kakak aku beli 2 kasut kot aritu.

apa2 pon aku sayang oscar.HAHA

sophisticated bridezilla says:
at: 6 May 2010 at 14:08 said...

NAWAL :
ko nak bawak kak long p mane? nak ikot? nak ikot tgk kasut huda :) then nak tgk oscar skali hehe =p

HUDA :
hahaha baek baek. mekaseh kak long!

MOOSE :
heheh Sarah dah tolong jawapkan. phew. sibaek ade Sarah :)

SARAH :
tengs babe. pasni suh osar buat baju utk ko sepasang ngan Winder sbb dah penat promotekan Lagenda nih.

KAY :
i dah email to you *wink*

YAYA :
kHakHakHA aku rase ashraf tu budak kechik la babe. haaa kasut die comfortable (kate sepupu sepapat aku lah) tapi aku tak rekemen design atas kaut tu kot? sbb tak berape cantek. might as well buat mcm kazen aku, die beli brooch sendiri n letak hehe cume material n kasut je dr gavy.

Anonymous
at: 14 May 2010 at 15:02 said...

alaaa...mcm best je kasutnye...nk jgk address kdi tu..nk jumpe asyraf kepo..hihihii

watsukin@yahoo.com..tq

Ms Marliana says:
at: 25 April 2011 at 18:00 said...

sajer blogwalking ... jumpa ur link to gavy shoes ... me also buy my wedding shoes here.. tapi 2nd week of mei 2011 bru dpt ... ;)

hazlynda kushairi says:
at: 6 May 2011 at 17:07 said...

MARLIANA :
i didnt get a chance to have gavy's shoe sbb i dapat kasut from designer. Ramai kate Gavy's shoe comfortable ;)

Stalking Me!

Kamsahameeda!

Spread the love

"Spread love everywhere you go: first of all in your own house. Give love to your children, to your wife or husband, to a next door neighbour... Let no one ever come to you without leaving better and happier. Be the living expression of God's kindness; kindness in your face, kindness in your eyes, kindness in your smile, kindness in your warm greeting."

by Mother Theresa

RH Pre-Wedding

RH Pre-Wedding
We enjoyed the moment! Just smile and the pictures will be awesome!

RH Engagement

RH Engagement
It was in year 2009. A small celebration between two families :)

RH Wedding

RH Wedding
Our experience working independently for the big day which fell on a very auspicious date, 1.1.11 *smile*

RH Saranghae

RH Saranghae
A story of our humble abode.

RH Travelogue

RH Travelogue
“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” – Ibn Battuta

Tabung Gajah

Inspirations

Buddies

They blog on weddings

They call me, Lunda.

The Writer

My Photo
hazlynda kushairi
Nama pendek, Lynda ;)
View my complete profile

Alhamdulillah

Alhamdulillah
Terima kasih, 4Weddingku!

RH Journey

Daisypath Anniversary tickers

February 2016

February 2016
We are featured in Impiana February 2016

June 2011

June 2011
We are featured in Pengantin June 2011

May 2011

May 2011
We are featured in Pengantin May 2011

April 2011

April 2011
We are featured in Pengantin April 2011

March 2011

March 2011
We are featured in Pengantin March 2011