Search

.

Content

Tentang blog

Ini adalah blog peribadi saya. Segala pendapat yang dinyatakan adalah idea dan rekaan saya sendiri. Jangan menganggap bahawa anda mengenali saya kerana anda membaca blog ini secara kebetulan. Diharapkan anda menghormati sy dan tidak menjadi penyiasat psiko. Semua pandangan atau pendapat yang ditulis dalam blog ini adalah peribadi dan milik sy sepenuhnya. Sy berhak mengawasi agar menghormati sensitiviti, agama dan politik.

Terima kasih,
Hazlynda Kushairi


#Chanteks

Tuesday, 1 June 2010

balinese umbrella


Hello fellow friends and family,

Nothing much to share, sebenarnye tadi ter'browse' by Bali - haha, macam ade hati nak ke sane. Tapi sane sini asyik holiday / hornymoon kat Bali je! Tapi Bali itu indah. I drop by a wedding in Bali. MashaAllah! Canteknye kawen kat Bali. Terase macam nak kawen kat sane je. Sesape yang sudi sponsor sy? Sila email ek *wink*

Dalam banyak-banyak bende yang sy tengok, hati tertarek ngan payung style bali, huh, bukan lace je tapi mengancam! *psstt... huda, kamu mesti suke sbb ini adalah payung. kamukan gile payung hehe* Payung mereka tak seperti yang kite gune di Malaysia, ketinggian dan panjang yang sangat berbeda, macam pengawal Temenggung Jugah Anak Barengeng! Tapi cantek kot? Kalaulah sy kawen waktu siang, nak jugak pakai payung begini. Kalau waktu malam, ape motif? Saje nak menunjuk kekreatifan menghasilkan payung? Aduih, sangat show-off! Okeh, sudah merepek, let's check out on the special umbrella.


Untuk menghasilkan payung ini sy rase tak susah. just remove besi n pemegang tu then replace dengan kayu yang panjang seperti kayu mop ke? kayu cat rumah ke? then wrap it with a nice material. Payung pulak, kite boleh hiasi ngan rambu-ramba or paste few lace ke? Eh.... mcm best! I have few ideas yang boleh digunakan from the picture. Jom tengok!

ini style rambu ramba hitam. eh, im not into this.
tapi sebagai rujukan saje (=


damn!!!!! this is my feveret! okeh, sbb umbrella ni white
and deco on the umbrella is not that heavy.
tampak simple dan menawan.


okeh, ini pon lebeh kurang je dgn yang atas.

sources from abg gugels *as usual*


Andaikate la korang nak kawen nanti, instead of using the normal umbrella (yang kontot tu) atau yang lacey macey idaman kalbuku itu, why not kite buat sumtin like this? Tak perlu bunge mangge dah. Cantek, siyes i loike!

Okeh peeps. Gudday ek!

18 komentar:

.:Mrs. Engineer:. says:
at: 1 June 2010 at 14:38 said...

cantik lh payung2 die... :)

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 1 June 2010 at 15:09 said...

YANIE :
tu la babe. kalaulah leh dapat sepasang... WOW! best. leh gune time kawen (= time nikah waktu siang tu ek =p

farahfatihah says:
at: 1 June 2010 at 15:57 said...

hi babe!!! lambt sket jenguk blog kamu..maklum..cuti pnjang..heaven giler duk kat kg hahaha

hmm payung yer, time ai nnti kena la wat patung biasa je takut hujan hahaha time tu kan dah masuk musim hujan =(

Nurulhuda|Adlie says:
at: 1 June 2010 at 17:12 said...

lynda, jangan kata aku, ko pun dah sawan payung, haha..

tp yes, payung bali ni more or less like bunga manggar, payung tu je dah deco sehabis baik.. lawanyaaaaaaaaa...

aku mampu payung lace je la, haha.. jadikla kan..

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 1 June 2010 at 17:40 said...

FF :
wahhhh kemaen lagi cuti kamu ye! haaaa payung la ni cume pemegangnye panjang. weeeee boley babe, try try. eh eh, jgn doa time kawen nanti hujan. minta2 hujan dialihkan. amin.

HUDA :
huh. aku mmg sawan dah sejak terpukau ngan payung lace ko. weh, mmg santek gilak kot?
babe, payung lace ko pon leh buat gini. kasi tukor pemegang kontot kepade yang panjang sekali. weeee!!

missbutterfly says:
at: 1 June 2010 at 20:15 said...

lynda!!welkam backkk!!!

Girls Like Me says:
at: 1 June 2010 at 21:02 said...

lynda..i suke the white one..coolll...mesti chantek dlm gamba..

aziraarif says:
at: 1 June 2010 at 23:20 said...

mat salleh tu pun gune payung eh?? hehe...cool la payung tuh...bali style...

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 1 June 2010 at 23:35 said...

MISS RAME-RAME :
tengs babe! tiade kesulitan lagi dah. ni sume sbb nak tunjuk terer ngan html, hamekkk... blog kelam kabut hehe (=

FAZ :
me too babe! cantek.... ala-ala ade bodyguard temenggung jugah gitu~

AZIRA :
haaa mat salleh tu kawen kat bali, style bali... phew. cantek abeh! kalo dpt pelamin, bilik sume bali style, charer gak ek (=

Lynda.CG says:
at: 2 June 2010 at 10:05 said...

u giv one brilliant idea hunny :D

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 2 June 2010 at 13:06 said...

SIS LYNDA :
tengs babe!

nuptiles says:
at: 2 June 2010 at 13:36 said...

wow...
tak penah terfikir..thanks for sharing..mmg cantik, unik..
i love it!!
takde jual ke kat sini.nak DIY cam..gigihnye...

Sarah Abd Rahim says:
at: 2 June 2010 at 17:16 said...

Hello shayang.. Sowwie lama menyepi. Aku sebenarnya takde mood nak tengok blog aku, nak post lagi la takde mood. Nak comment kat blog orang, punnnn macam takde mood. Hais.. Kena cari balik mood aku ni.

Anyways, aku sangat setuju ngan payung Balinese tu! Sebab dia unique. Tapi kau lambat bagitau Lynda.. Colleague aku baru je balik dari Bali hari Isnin. Kalau tak bleh kirim kat dia.. d

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 3 June 2010 at 00:07 said...

NUPTILES :
no prob babe. kalo sy tau kat memane ade jual, will share the info ek (=
sy lagi la super duper loike >.<

SARAH ABD RAHIM :
haishhh aku mmg suke tulis name penuh kau. mane pergi mood kau? patot lah kat fesbok pon aku susah nak jumpe kau. cheit! kene cari mood kau? chill ngan winder. im so sure mood kau kembali *hugs*
Ahaaaaa aku lagi la setujuk payung balinese nih. nak gak aku gune tapi motif? urgh! nape lah aku lambat jumpe mende ni, or else, aku dah dapat sepasang.
question : nak ke kawan kau bawak blk mende ni utk aku? haish.

Sarah Abd Rahim says:
at: 4 June 2010 at 15:03 said...

Aku tak tau kemana pergi mood aku HAZLYNDA KUSHAIRI.. Aku dah cari merata² dah: bawah meja, bawah katil, dalam aisbox, dalam thumbdrive.. Habuk pun tarak. Nanti kalau aku dah jumpa balik aku bagitau kau ye?

Ish Lynda ni.. Kau punya pasal dok, aku sanggup paksa dia bawak balik payung tu 2 biji!

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 5 June 2010 at 00:42 said...

SARAH ABD RAHIM:
PUAN WINDER, aku tau memory kau dah full then baru format kan? Sebab tu mood kau datang secare mendadak teros hapdet blog. aku sukeee!! welkam back. eceh (=
SARAH ABD RAHIM, aku takmo susahkan kawan kau dok. Gila kapa nak bawak mende tu balek. Dorang pon mesti nak shopping. heeeee :D

anil lutaze says:
at: 6 June 2010 at 11:06 said...

masa aku bertandang, kami pakai payung ni.. sebab buat ke perak kan..ala2 nk buat style pahlawan lah kunun

last2 payung tu pon kami panggil payung pahlawan..

tah mana tah kakak butik tu dpt...zam main request je..skali dpt..hahaha..tapi pakai 1 je sebab besorrr...

♥ hazlynda kushairi ♥ says:
at: 8 June 2010 at 00:26 said...

ANIL :
babe, kat Perak pon ade payung ni, mesti kat uluwatu ade kot? hehe glme gak payung ni. haish. mmg mcm pahlawan pon dok.
pandai gak zam request ek? atleast ade kelaenan skit ek. haaaaaaa aku pon rase payung ni besooor sbb tgk gambor die pon, dah leh gantikan bunge manggar tu haaa~

Stalking Me!

Kamsahameeda!

Spread the love

"Spread love everywhere you go: first of all in your own house. Give love to your children, to your wife or husband, to a next door neighbour... Let no one ever come to you without leaving better and happier. Be the living expression of God's kindness; kindness in your face, kindness in your eyes, kindness in your smile, kindness in your warm greeting."

by Mother Theresa

RH Pre-Wedding

RH Pre-Wedding
We enjoyed the moment! Just smile and the pictures will be awesome!

RH Engagement

RH Engagement
It was in year 2009. A small celebration between two families :)

RH Wedding

RH Wedding
Our experience working independently for the big day which fell on a very auspicious date, 1.1.11 *smile*

RH Saranghae

RH Saranghae
A story of our humble abode.

RH Travelogue

RH Travelogue
“Traveling – it leaves you speechless, then turns you into a storyteller.” – Ibn Battuta

Tabung Gajah

Inspirations

Buddies

They blog on weddings

They call me, Lunda.

The Writer

My Photo
hazlynda kushairi
Nama pendek, Lynda ;)
View my complete profile

Alhamdulillah

Alhamdulillah
Terima kasih, 4Weddingku!

RH Journey

Daisypath Anniversary tickers

February 2016

February 2016
We are featured in Impiana February 2016

June 2011

June 2011
We are featured in Pengantin June 2011

May 2011

May 2011
We are featured in Pengantin May 2011

April 2011

April 2011
We are featured in Pengantin April 2011

March 2011

March 2011
We are featured in Pengantin March 2011